Zaterdag 28 oktober 2017 heeft het personeel van de Firma Dupré hun vrije zaterdag gebruikt om de omheining en tuin van de Helmondse Imkervereniging kompleet in een nieuw

jasje te steken. Deze dag, MVO-dag genoemd (in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen) organiseert het bedrijf om de paar jaar. Een vereniging of ander goed doel wordt dan geholpen.

Bij de Bijenhal in de Warande waar de imkervereniging hun domicilie heeft vond op die zaterdag een complete renovatie plaats. Voor de middag werd het oude hekwerk gesloopt en de tuin leeg gehaalt. Waarna na de pauze de opbouw plaatsvond. Een nieuw hekwerk, complete nieuwe beplanting voor bijen en vlinders en als klap op de vuurpijl werd ook nog eens extra verderop in De Warande een grasveld omgetoverd in een heuse bijenweide. In het voorjaar moet hier iets moois ontstaan voor bijen vlinders en andere insecten.

De imkervereniging bedankte het personeel van Dupré aan het eind van de dag en gaf iedere deelnemer nog een pot echte bloemenhoning mee naar huis.

MVO groepsportret